- Dinsdag 25 februari 2025
- Donderdag 3 april 2025
- Donderdag 12 en vrijdag 13 juni 2025: Tweedaagse trendtour
- Donderdag 25 september 2025
- Donderdag 4 december 2025
"We willen zin geven, waarde toevoegen, mensen inspireren en de foodservice een beetje mooier maken."
Een goed netwerk draait op vertrouwen en verbinding. Dat bereiken, begint met geven. Bij Foodservice Network België zijn we royaal met positieve energie, dragen we onze passie en inspiratie graag over en delen we onze kennis. Omdat we oprecht bevlogen zijn over onze branche en de mensen die haar maken.
Wij bieden plezier, kennis, herkenning. Met relevante bijeenkomsten en events. Daarbij streven we altijd naar voortdurende verbetering van onszelf en naar onophoudelijke vernieuwing en verrassing. Dat houdt het netwerk relevant, de geesten geslepen en inspiratie prikkelend.
Foodservice Network België is er voor foodservice professionals die vooruit willen en willen samenwerken, delen en leren. Onze leden hebben en zien de relevantie in van kennis delen en netwerken. Het netwerk heeft als doel een (inter)nationaal ontmoetingsplatform te bieden voor de toonaangevende foodservice professionals uit de totale bedrijfskolom: producenten, leveranciers en eindgebruikers.
Meer weten over
Foodservice Network?
Gastvrijheid
Onze branche draait om mensen, om gastvrijheid. Als Foodservice Network België willen we iedereen uit de dagelijkse realiteit halen en even laten reflecteren op onze uitzonderlijke branche. Wij voeden, vertellen verhalen, schrijven geschiedenis en ondernemen samen. Foodservice is mensenwerk. Dat moet ons netwerk ademen, dat moeten onze leden voelen.
Inspirerende omgeving
Onze leden maken samen het netwerk. Wij bieden een veilige en inspirerende omgeving waar iedereen zichzelf kan zijn, waar op niveau gespard kan worden en waar we delen en verbeteren met plezier. Een netwerk is namelijk alleen van waarde als de energie positief is, het niveau hoog en de leden gelijkwaardig.
Vertrouwen
Ons netwerk biedt kracht, maar er is ook ruimte voor kwetsbaarheid. Onze bijeenkomsten bieden een platform om van gedachten te wisselen over zaken waar we allemaal wel eens over twijfelen, advies bij nodig hebben of waar een frisse blik nieuw perspectief kan bieden. Met vertrouwde mensen die je een spiegel voor kunnen houden.
Waardevolle ideeën ontstaan wanneer we nieuwe indrukken krijgen. Wij organiseren inspirerende bijeenkomsten waar sprekers uit uiteenlopende disciplines hun visie, ervaringen en passie met ons delen. Bij Foodservice Network kijken we over de grenzen van de sector en brengen we inspiratie van buiten naar binnen.
2024 Londen
2023 Rotterdam 2022 Parijs
2020 Brussel
2019 Boedapest
2018 Londen
2017 Berlijn
2016 Amsterdam
Pierre-Alexandre Billiet onthult in zijn nieuwe boek de verborgen en vaak onderschatte prijs van ons eten. Wat betekent de ‘true cost of food’ voor de foodservice-sector? Tijdens deze boeiende lezing verkent Billiet de maatschappelijke, ecologische en economische impact van ons voedsel, en daagt hij foodservice professionals uit om verder te kijken dan enkel de aankoopprijs.
Daarnaast speelt de CSDR (Corporate Sustainability Due Diligence) een sleutelrol door de sector richting meer transparantie en duurzaamheid te begeleiden. Met duidelijke richtlijnen helpt CSDR bedrijven milieuvriendelijke en sociaal verantwoorde keuzes te maken, met een positieve invloed op de hele keten.
Deze sessie biedt unieke inzichten en inspireert tot duurzame keuzes die waarde creëren voor bedrijven, de samenleving én het milieu. Sluit je aan en neem een verantwoordelijke rol op binnen de sector!
Hoe kunnen we verschillende generaties effectief laten samenwerken binnen de foodservice-sector? Met de opkomst van een nieuwe generatie medewerkers ervaren we unieke uitdagingen en drijfveren. Jongere medewerkers staan onder druk, voelen zich vaak overspoeld en kampen met burn-out klachten. Hoe kunnen werkgevers hen optimaal ondersteunen? Moeten we thuiswerken verder inzetten of juist beperken? En hoe krijgen we hen weer betrokken op kantoor zonder de werk-privébalans te verstoren?
Tijdens dit event duiken we in het thema ‘De Volgende Generatie’ en onderzoeken we samen met experts en ervaringsdeskundigen uit verschillende generaties hoe we een productieve, evenwichtige werkomgeving kunnen creëren voor alle leeftijden. Ontdek inspirerende strategieën en praktische oplossingen om een inclusieve werkcultuur te bouwen die talenten verbindt en versterkt.
Hoe kunnen we ons 20 jarig bestaan gepaster vieren dan met een 2-daagse studietour naar de Champagne?
Tijdens deze inspirerende tweedaagse studiereis naar de Champagne-regio ontdekken we samen de essentie van gastvrijheid en het versterken van zakelijke relaties. We bezoeken gerenommeerde champagnehuizen, waar we de kunst en passie achter het maken van champagne ervaren. Naast de proeverijen en rondleidingen, creëren we waardevolle netwerkmomenten om betekenisvolle contacten binnen onze foodservice sector uit te bouwen.
Een lezing over gastvrijheid helpt ons bovendien te ontdekken hoe je deze essentiële waarde kunt integreren in je dagelijkse bedrijfsvoering. Leer hoe een sterke focus op gastvrijheid niet alleen je klanten, maar ook je team versterkt en inspireert. Bereid je voor op twee dagen vol kennis, inspiratie en smaak in het hart van de Champagne!
Foodservice Network België wordt actief ondersteund door een adviesraad. Deze adviesraad vormt een representatieve afspiegeling van de diverse schakels binnen de bedrijfskolom. De leden van de adviesraad bewaken de kwaliteit van de bijeenkomsten en vormen een belangrijk klankbord voor de organisatie. Zij ondersteunen tevens bij de samenstelling en uitvoering van het jaarprogramma.
JOHAN VERCAEMST
Managing Director Unilever Foodsolutions Benelux
MARISA HERMAN
Manager catering Europe bij Verstegen Spices & Sauces B.V.
RUDY MAES
CEO bij Eccellenza
WIM PEETERS
Zaakvoerder bij Groep Peeters-Govers
BART MATTHIJS
Managing Director, Compass Group Belgium
SISKA DE LOMBAERDE
Country Director BE/LU bij Just Eat Takeaway.com
KATHLEEN CLAES
CEO van The JAVA Coffee Company
GUY VLAEMINCK
General Manager Carlsberg Importers
STEVEN DEMAN
Het lidmaatschap betekent dat u als organisatie kunt participeren in vijf bijeenkomsten per jaar; 3 themabijeenkomsten en een trendtourDoor actieve deelname kunt u uw organisatie blijvend voorsprong geven in een veranderende competitieve wereld. Een lidmaatschap biedt plaats voor twee leden, een executive (lid van de directie) en topkader (lid van het managementteam)
Netwerk voor beslissers en bestuurders uit het foodservice landschap van België.
Een netwerk voor beslissers en bestuurders uit de Cure & Care sector.
Netwerk voor beslissers en bestuurders uit het foodservice landschap van Nederland